Psichologinis nusiteikimas prieš varžybas

Vienoje iš paskutiniųjų treniruočių* aš paprašiau sportininkų parašyti, kokios nerimą keliančios mintys pasirodo galvoje prieš, varžybų metu ir po nesėkmingų varžybų.

Čia pateikiami atsakymai:

Iki varžybų: Kas yra mano varžovas? O jei pralaimėsiu? Baimė. Kaip nusiteikė varžovai? Stiprus varžovai ar ne? Ką daryti, jei jie yra stipresni? Ar jau bandžiau varžytis su šiais varžovais?

Varžybų metu: Aš ne laimėsiu. Aš bijau. Aš nesusitvarkysiu. Aš pralaimiu.

Po pralaimėjimo: Kaip kvailai aš pralaimėjau… Aš galėčiau lengvai laimėti… Aš nesugebėjau parodyti visko ką moku… Aš daugiau ne laimėsiu…

Ar tokios mintis jums pažistamos?

Ir jei tokios mintys sukasi jūsų galvoje, tada paprastai pasirodymo metu viskas eina NE PAGAL PLANĄ: koncentracija prarandama, tada sportininkas krenta „lygioje vietoje“; dar blogiau atliekant tuos judesius, kurie jau buvo “atkalti” treniruočių metu.
Galiu pasakyti, kad MINTIS FORMUOJA mūsų VEIKSMUS. Mes programuojame save rezultatui, kartais nesėkmingui, patys to nesuvokdami.
Ar galite išmokti valdyti savo mintis? Galite ir REIKIA!

Ir svarbu, kad galėtumėte valdyti savo mintis ne tik prieš varžybas, bet ir:
– pasirodymo metu, nes kai kuriuose sporto šakose turite „išjungti“ galvą, kitose – įjungti iki paskutinės sekundės,
– po pasirodymo, nes būtent dėl šių minčių priklauso sportininko motyvacija ir vystymosi perspektyvos.

 

Patarimai dėl psichologinių nusiteikimų

1. Teisingai suformuluokite TIKSLĄ prieš varžybas.

Tikslas turėtų būti sutelktas į kokybę, o ne į pirmąją pjedestalo vietą. Tada ji dirbs už jus ir neužkraus psichologiškai, sukeldama nerimą ir baimę pralaimėti.

Pavyzdžiai: sušokti programą švariai ir emociškai; sutelkti dėmesį į techninką ir greitį, matyti visą aikštelė ir greitai reaguoti į situaciją joje; ir kiti

Pabandykite sukurti savo efektyvų tikslą!

Pamirškite tokias mintis: Turiu įveikti visus! Turiu paimti tik pirmąją vietą! Išsaugokite šiuos nustatimus nebent pasaulio čempionatui!

2. Mintys dieną prieš varžybas

Viskas vyksta pagal planą. Galiu aiškiai parodyti savo veiksmus. Aš daug treniravausi, mano raumenys žino, ką daryti. Varžybos yra sporto festivalis, kuriame galiu parodyti tai, ką sužinojau, ir varžytis su stipriausiais. Šiandien aš gerai pailsėsiu ir rytoj būsiu pripildytas jėgos ir energijos! Manau, kad galiu!

Pamirškite tokias mintis: O jei staigiai negalėsiu, nepavyks, pralaimėsiu… Aš nesu pasiruošęs, varžovai stipresni

Galimi konkurentai gali būti ištirti, bet jokiu būdu nereikia suteikti jiems jokių ypatingų savybių! Jūs galite laimėti prieš bet kokį varžovą! Jūsų konkurentai nėra visagaliai. Nereikia dar prieš pradėdant suteikti savo priešininkams pirmenybės ir laurų. Geriau pažymėkite savo stipriąsias puses, kurios jums padės!

3. Mintys darant apšilimą

Aš esu geros formos! Viskas gaunasi! Viskas yra mano pusėje! Manau, kad galiu!

Ir net jei kažkas negerai (blogas oras, karšta salėje ir tt) – tai man iššūkis! Aš galiu būti stiprus, atsparus ir ištvermingas!

Pamirškite tokias mintis: Treniravausi per mažai … Aš prastai pasiruošęs … Aš negalėsiu …

4. Mintys prieš varžybas

Esu ramus ir nusiteikes! Sutelkiu dėmesį į varžybas! Mano kūnas pripildytas energijos ir jėgos! Mano galva yra šviežia, mano mintys yra aiškios! Aš esu pasirengęs daryti viską, kas įmanoma ir duoti visus 100% savo sugebėjimų! Manau, kad galiu!

Pamirškite mintis apie kitus dalykus!

5. Mintys varžybų metu

Viskas kontroliuojama! Aš pasiruošęs demonstruoti savo sugebėjimus! Aš esu pasirengęs eiti į pabaigą! Manau, kad galiu!

Pamirškite: Aš nervinuosi … Aš pralaimių, turiu daug klaidų … Aš jau laimėjau, galiu atsipalaiduoti! Dieve, koks rezultatas!

6. Mintys po varžybų

Aš padariau viską, ką galėjau šiandien… Šiandien aš sugebėjau padaryti … (rasti bent 1 pliusą) Žinau, kur toliau dirbti, tai yra iššūkis man! Manau, kad galiu! Dabar atsipalaiduosiu ir pailsėsiu

Pamirškite tokias mintis: Tiks ir taip! Ačiū Dievui, tai baigėsi! Kodėl aš esu toks pralaimėtojas ….? Kaip kvailai aš pralaimėjau … Aš nebegaliu laimėti. Aš -…. (įžeidžiantis vardas)

 

Sėkmingo protinio pasirengimo varžyboms! Tikiuosi, kad rasite sau kažką naudingo!

 

*Tekstas yra išverstas iš psichologo straipsnio dirbančio su sportininkais ir pritaikytas sportiniams šokiams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *